Przypadek 12 – brak koncentracji

Chłopiec lat 6, uczeń pierwszej klasy szkoły podstawowej.

Charakterystyka:

Chłopiec nie potrafi spokojnie wysiedzieć na lekcji w klasie.

Diagnoza:

Dziecko zmaga się ze szkołą. Jest bardzo emocjonalne i często różne sytuacje doprowadzają go do płaczu. Czytanie i pisanie stanowi dla niego zbyt wielkie wyzwanie. Nie potrafi skoncentrować się dłużej niż przez kilka minut, a i to kończy się często irytacją oraz bólem głowy. Z czasem problem się pogarszał, doprowadzając do całkowitego braku chęci zdobywania wiedzy.

Rezultaty:

Zaledwie po jednej sesji chłopiec był lepiej nastawiony do nauki i bardziej angażował się w klasie na lekcjach. Po zakończeniu drugiego, 20 godzinnego programu terapii, jego wiara we własne możliwości wzrosła. Pod koniec trzeciej sesji poprawiła się jego zdolność czytania i był zręczniejszy podczas zabaw.